Природолечение: лечение с билки и натурални средства


Защо все по-често поглеждаме към старите билкови народни рецепти?


През последните няколко десетилетия официалната медицина започва да отделя повече внимание на природолечението.
Все повече лекари предупреждават за пристрастяване към лекарствата и колко опасни могат да бъдат те.
Средства за спадане на кръвното налягане например, които се взимат по-продължително време, предизвикват у жените образуването на рак на гърдата. В България съществува огромно разнообразие на растителни видове, които са около 3600 на брой.
Особено полезна е употребата на билките и препаратите, получени от тях, при хронични заболявания, които изискват продължителното им прилагане.

Забележка*
И все пак  билките трябва да се използват много внимателно.
Предварително се осведомете за лечебните способности на дадена билка, продължителността и начина на употреба, има ли противопоказания.

Болест ли е аутизма при децата?Причини и митове.

Как де се справим с аутизма?
Photo source


Аутизмът не е болест . Това е състояние, при което се засяга нормалното функциониране на мозъка, влияещо върху комуникацията на лицето и социалните му взаимоотношения. Децата, страдащи от аутизъм имат проблеми с невербалната комуникация.
Аутизмът е широкоспектърно разстройство, което означава, че няма двама души с едни и съши симптоми. Най- често срещаните сред тях са:

Социални умения

Начинът по който се държат аутистите с друг човек е много по-различен от начина по който си взаимодействат другите хора. Ако симптомите не са силно изявени и тежки, може да изглежда , че лицето е недостатъчно социално активно. При условие, че симптомите са тежки, детето може да изглежда, че то не се интересува от околните въобще. Роднините, приятелите, семейството и въобще всички, които са контактували с аутисти, споделят, че тези хора много малко „комуникират” с очите. Добрата новина е , че в много голям процент от случаите, когато симптомите не са много тежки, детето може да бъде научено, че контакта с очи е важен и то ще запомни да гледа хората в очите. Страдащите от аутизъм често могат да пропускат сигнали, които ние си даваме  един на друг, когато искаме да привлечем вниманието на някой около нас. Децата с аутизъм могат и да не улавят тези сигнали и да не разбират, че някой иска да говори с тях. Те нямат необходимите умения да се включват пълноценно в разговор с един или повече хора.

Eмпатия – разбиране и усещане чувствата на другите

Децата-аутисти много по-трудно се ориентират в чувствата на другите. Тяхната способност инстинктивно да усещат съпричастността на другите е много по-слаба, но това може значително да се подобри ,ако често им бъде напомняно това. Когато разговаряте с аутист, вие обикновено имате чувството, че той не говори конкретно с вас, а говори на много голяма група хора.

Важен ли е физическият контакт ?

Много деца с аутизъм не обичат да бъдат прегръщани или докосвани като другите деца. Това естествено не се отнася за всички от семейството. Много от тях ще прегърнат баба, татко или мама и това ще им доставя удоволствие.

Силен шум. миризма и светлина

Децата с аутизъм реагират много остро на внезапни шумове. Те могат да реагират по подобен начин и на някои силни миризми, промяна в интензивността на осветлението и промяна в температурата. Много хора смятат, че по- скоро ефекта на изненадата шокира аутистите, но ако тези деца наистина очакват, че нещо ще се случи, те могат да се справят с него много по-добре.

Засягане на говора

Колкото по сериозен е аутизма при детето, толкова  по-силно са засегнати говорните му умения. За сведение, много от засегнатите деца не говорят въобще. Аутистите често повтарят думи или фрази, които чуват- това се нарича ехолалия. Речта на някои тинеиджъри аутисти може да звучи като на млади професори, а интонацията да бъде много равна.

Повтарящи се поведения

Децата-аутисти обичат предсказуемостта. Повтарянето на движения, отново и отново е част от техния начин на живот. За някои хора този начин на поведение може да изглежда доста странно.

Повтарящата се”картина”

Децата, които не са аутисти са много по-приспособими към променящата се действия и среда.За тях може да е съвсем нормално, преди лягане да отидат до банята, да измият зъбите си и след това да си сложат пижамата. Докато за аутиста тази промяна и последователност на действията и средата, може да ги обърка и разстрои. Според някои специалисти, това да научиш детето да се справя с променящата се ситуация е добро нещо, не винаги обаче  това може да се отрази добре на качеството на техния живот.

Децата с аутизъм се развиват по различен начин

Децата без аутизъм могат да се развиват сравнително хармонично в различни области, докато децата- аутисти могат да развият бързо познавателните си способности, за сметка на социалните и езикови умения. От друга страна, техните езикови умения могат да се развият много бързо, но не така стоят нещата с моторните им умения. Те могат и да не се справят с улавянето на една топка, но могат да имат много по-голям речников запас от тях. Въпреки това, социалните им умения изостават.

Понякога децата –аутисти запомнят по-бързо

Не винаги може да се предскаже колко бързо учат аутистите. Например, те могат да научат нещо много по-бързо от другите деца, като думи с повече срички, но по-късно могат и да ги забравят. Да речем, те могат да научат да правят нещо по по-трудния начин, преди да се научат как се прави по по-лесния.

Тикове

Те не са нещо необичайно за аутистите. Това могат да са рязки отривисти движения, като някои от тях могат да бъдат твърде сложни и да продължат дълго. Хубаво е , че някои деца–аутисти могат да контролират тези тикове, а други-не. Твърди се, че тиковете трябва да бъдат изразявани, защото в противен случай желанието и подтикът им отвътре, не спира. Ако родителите видят тези конвулсии не трябва да се притесняват и да изпадат в шок, а да оставят детето спокойно да ги изживее.

Митове за аутизма

Мит е , че децата, които имат аутизъм не могат да изпитат любов, щастие, тъга, болка, както всички останали деца. Това, че някои от тях не могат да изразят чувствата си по същия начин като другите деца, това не значи, че те нямат чувства. Обикновено този мит се крепи на невежеството на хората. Не всички деца- аутисти имат забележителни математически познания или музикален талант, но много голяма част от тях имат висок коефицент на интелигентност и  отлични компютърни умения.